Dikuasakan oleh Blogger.

AWAS! GERAKAN PELAMPAU KRISTIAN UNTUK MERAMPAS TANAH MELAYU JOHOR

Johor For Jesus

AWAS! GERAKAN PELAMPAU KRISTIAN UNTUK MERAMPAS TANAH MELAYU JOHOR

Semalam telah tersebar di kalangan pengguna internet dan media sosial video trailer persidangan Kristian yang menyiarkan kata-kata seperti ‘Johor for Jesus’, ‘Take possession of the land (Johor Bahru)’ dan ‘Johor never be the same’.


Persidangan agama Kristian “MforJ 2015 Take Possession of The Land Kingdom Conference” dijadual berlangsung di Berjaya Waterfront Hotel, Johor Bahru, pada 3 hingga 5 Jun ini.

“Johor for Jesus (Johor untuk Jesus), Take possession of the land (Johor Bahru) (Ambil hak milik tanah Johor Bahru), Johor never be the same (Johor tidak akan sama seperti yang dahulu)”.

Ini adalah antara kenyataan ‘panas’ yang disiarkan dalam video trailer persidangan agama Kristian “MforJ 2015 Take Possession of The Land Kingdom Conference” akan berlangsung di Berjaya Waterfront Hotel, Johor Bahru, 3 hingga 5 Jun ini.

festival krisitian di Johor


Video berdurasi 1 minit 26 saat itu dipercayai dibuat oleh Gerakan Pelampau Agama untuk merampas Johor.



1. Video yang memberi gambaran mahu merampas tanah Johor Bahru – seolah-olah mereka mahu rampas dan kuasai bumi Johor tersebut


2. Apabila berjaya mereka rampas Johor ini, mereka katakan Johor tidak akan lagi sama dengan sekarang. Apakah kerana mereka telah Berjaya murtadkan semua orang Melayu Islam di negeri Johor?


3. Mereka akan menghalau kita semua? Mereka bertekad untuk halau musuh mereka. Siapa musuh mereka? Kita orang Melayu Islam?


4. Mereka mahu jadikan Johor untuk Jesus. Mereka mahu jadikan Johor untuk Kristian.


5. Apakah mereka sanggup mati untuk jadikan Johor negeri Kristian?


Bagaimanapun video yang mereka sebarkan di laman youtube itu, telah ditarik balik.



TMJ turut memberi komen tentang rancangan jahat ini seperti di bawah

ORANG LUAR JANGAN KACAU NEGERI JOHOR
Maklumat yang telah dikenalpasti berkenaan video 'Johor For Christian' yang sedang menjadi 'viral' di laman sosial FB, didalangi oleh sekumpulan berbangsa Cina berasal dari Negeri Sembilan. 

Jangan pecah belah antara kaum dan Bangsa Johor. Anasir-anasir luar takut bangsa Johor bersatu. Rakyat Johor jangan terlalu mudah terpengaruh kerana ini adalah strategi pihak tertentu untuk pecah belahkan bangsa Johor. 

Kita sentiasa menghormati semua kaum dan setiap kaum berhak mengamalkan agama masing masing. Walaubagaimanapun, orang luar tidak patut menganggu keharmonian bangsa Johor dengan menyentuh isu isu agama yang sememangnya sensitif.

Kebawah Duli Tuanku telah bertitah agar orang luar janganlah mengganggu keharmonian dan kesejahteraan Negeri Johor dan Bangsa Johor hendaklah sentiasa bersatu.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor 

Ayuh bantah!...kepada Seluruh Umat Islam kita tidak boleh biarkan mereka memesongkan Aqidah Umat Islam di Johor serta seluruh Malaysia.
Tag : Semasa
0 Komentar untuk "AWAS! GERAKAN PELAMPAU KRISTIAN UNTUK MERAMPAS TANAH MELAYU JOHOR"

Back To Top