Dikuasakan oleh Blogger.

ARDELL ARYANA KONGSI KISAH SEDIH HIDUPNYA

Ardell Aryana


ARDELL ARYANA KONGSI KISAH SEDIH HIDUPNYA

Pelakon Ardell Aryana atau nama sebenarnya, Nurul Hidayah Mohd Amin telah berkongsi kisah sedih dalam kehidupannya sebelum bergelar artis. Mari sama-sama kita selami kisah perit pelakon muda ini.

Semoga allah selalu Pasak kan dalam hati aku untuk menjadi seorang yang sentiasa merendah diri...sentiasa mengingati nya . Kecekalan yang aku belajar selama idup ini semua nya dari seorang wanita yang hebat . Iaitu mama .... dulu masa kecil, mama la yang menjaga kami 6 beradik . Dari senang idup mama jatuh susah hanya kerana seorang lelaki . Mama tabah, mama cekal mengharungi kehidupan nya sebagai ibu tunggal . Masa sekolah dlu... time tu umur baru bp tahun . G sekolah pagi petang belanja 30 sen . Selalu ptg beli donut mesti aku tringat ... "mama aku da makan ke ?" . Aku pn simpan donut tu sampai balik sekolah tuk makan kerat2 dgn mama .mama tgu dpn pagar ..menaiki basikal TUA . Setiap kali abis sekolah.Lps mama amik abg .. mama amik aku . Kuasa allah die bg aku bertubuh kecil .. jadi setiap kali blk sekolah aku duduk bakul depan basikal tua . Abang duduk belakang . . . Jauh rumah dr sekolah .. ari2 mama buat keje yg sama .. dah la die kene keje macam2 tuk dpt kan sesuap nasi tuk 6 org anak die . Sampai x tertanggung rase nya kepenatan mama .... kalau dl ade sekor ikan, kami adik bradik share same2 , tapi mesti nampak mama xmakan ..die cuma mampu tersenyum nelihat kami adik bradik makan . Walaupun die lapa, dan cuma makan nasi kosong . Mama selalu lesu muka, tp x pnh sekali die merungut kat kami yg die penat . Bile akak da smbg blaja ... abg msk asrama, .adik mak angkat die jaga .. dan cuma aku yg ade yg mampu tuk mama jaga . Aku sedih sbb berjauhan dgn adik bradik ..rindu abg rindu akak rindu adik .. biasa mase budak yg tau menagis sbb trpisah . Bile tnya mama knp adik kt rumah mak angkat ? Jawab mama sbb adik akan lebih terjaga pelajaran nya . Sedangkan masa tu aku nampak air mata mama melimpah yg turut merindu ka semua anak nya . Tapi apa yg mama mampu masa tu ... kene bkerja keras .. sampai akak abis belajar . Akak kumpul kn semua adik bradik dan ajak kami sune tgl kt kl ... rindu x trkata pada adik beradik ..kami peluk menangis . Dan mama masih nk bkerja jd chef dkt hotel, wlupn sbnrnye die penat tp die suke tipu die ckp die xpnt die boring kt rumah . Tp sebenar nya die xnk susah kan anak2 . Setiap hari aku berdoa agar aku cepat membesar untuk meringankan kesukara abg kakak adik .. dan mama . Akhir nya aku makin dewasa , aku suruh mama benti keje sewaktu aku berumur 20 tahun . Alhamdulillah doa aku makbul .. impian aku dr kecil tuk anta mama pergi umrah mgunakan hasil titik peluh aku sendiri . Pada tahun 2014 . Lambat sikit ..tapi aku bsyukur allah perkenankan niat mama .. xde apa yg lebih indah dalam kehidupan ni . Wlupn sekaya mane kite, klu kite x mahu bkongsi ... bahagia tu x rase . Biar bersederhana yg penting kite mampu untuk bkongsi rezeki tu . Mgkin aku x mampu memberi beg mahal2 .. tiket ke paris ke ape ke pd mama ... tapi aku mampu tuk buat hajat mama tercapai ..buat die trsenyum . Hargai la ibu kite selagi die masih ada di dunia ni . Kerana setiap ciuman nya adalah keberkatan . Doa nya tiada tandingan . Doa paling berkat adalah doa ibu . . Sayangi dan hargai la selagi die hidup . . ( ini kisah hidup aku, yang aku x pernah segan untuk berkongsi . Harap semua org tabah harungi idup .ujian kite berbeza, rezeki kite pn berbeza) ini hanya la renungan semata bukan tuk meraih ape2.

Ardell bersama Ibunya

Tag : Dokumentari
0 Komentar untuk "ARDELL ARYANA KONGSI KISAH SEDIH HIDUPNYA"

Back To Top