Dikuasakan oleh Blogger.

LAGI MUJAHIDIN MALAYSIA DI SYRIA SYAHID

LAGI MUJAHIDIN MALAYSIA DI SYRIA SYAHID



Innalilahwainalilahirajiun...

Seorang lagi rakyat Malaysia yang berjuang di Syria gugur di medan peperangan ( Insya Allah Syahid ). Mujahidin dari Malaysia dengan gelarannya Abu Muhajir atau nama asalnya Mohamad Fadlan Shahidi. Beliau berasal dari Mahang, Kedah dan berusia 21 tahun. Merupakan Mujahidin Malaysia termuda yang menyertai perjuangan ini.

Beliau bersama-sama beberapa orang lagi rakyat Malaysia berjuang di Syria menentang tentera rejim Bashar al-assad yang telah melakukan kezaliman terlampau ke atas rakyat Syria.

Perkara ini dikhabarkan melalui laman Facebook rakan seperjuangannya iaitu Akel Zainal, bekas pemain drum kumpulan rock 'Ukays'.

Terdahulu gugurnya mujahidin Malaysia yang dikenali Abu Turab atau Mat Soh ketika mempertahankan Kampung Syar’aya selepas bertempur selama satu jam di Syria. Allahyarham meninggal dunia selepas terkena tembakan peluru kereta kebal. Sebelum menghembuskan nafas terakhirnya dikatakan Allahyarham sempat mengucap dua kalimah syahadah sambil memberi isyarat jari telunjuk sebanyak sepuluh kali ke arah langit.

Allahyarham Abu Muhajir mendapat syahid apabila pasukan mujahidin Malaysia telah diserang hendap oleh tentera rejim Syria pada pagi 9 September 2014. Turut dikhabarkan juga Ustaz Mohd Lotfi cedera parah sehingga tidak sedarkan diri manakala seorang lagi Abu Afghan cedera kedua belah kakinya.

Video temubual dan kenangan bersama As-Syahid Mohamad Fadlan Shahidi atau Abu Muhajir, mujahidin Syria yang termuda dari Malaysia.

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu hanyalah orang-orang yang percaya (beriman) kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian mereka tidak ragu-ragu dan mereka berjuang (berjihad) dengan harta dan jiwa mereka pada jalan Allah. Mereka itulah orang-orang yang benar." (QS. Al-Hujurat : 15)

Sesungguhnya Abu Muhajir telah mencapai misinya dalam memburu cita-cita utamanya beroleh Syahid. Semoga perjuangan dan amal solehnya diterima oleh Allah SWT. Tidak dilupakan doakan buat Ustaz Mohd Lotfi ,Abu Afghan dan mujahidin-mujahin yang lainnya selamat dan diberikan kekuatan untuk memerangi musuh-musuh Allah.

AL FATIHAH dan Salam Takziah buat ahli keluarganya dalam menerima ujian ini. Bergembiralah kamu Abu Muhajir di alam sana.
Tag : Semasa
0 Komentar untuk "LAGI MUJAHIDIN MALAYSIA DI SYRIA SYAHID"

Back To Top